Ποιες είναι αυτές οι αλλαγές και τι σημαίνουν για τους εκπαιδευτικούς; Για να έχουμε ένα μέτρο του μεγέθους των συνεπειών των μεταρρυθμίσεων αυτών, αναφέρουμε σε γενικές γραμμές τι ισχύει σήμερα αναφορικά με το ύψος των συντάξεων καθώς και των ορίων ηλικίας.Σήμερα ένας εκπαιδευτικός που βγαίνει στην σύνταξη με 35 χρόνια υπηρεσίας παίρνει χοντρικά σύνταξη περίπου 1700 Ευρώ και 50.000 εφάπαξ. Το 36% του 1700 είναι το ποσό που δίνουν τα δύο επικουρικά ταμεία το ΤΕΑΔΥ και το ΜΤΠΥ. Το υπόλοιπο 64% είναι κύρια σύνταξη. Η κύρια σύνταξη είναι το 80% του τελευταίου βασικού μισθού.Από τις 1/1/2008 και σταδιακά μέχρι το 2015 έχουμε σταδιακή μείωση του τελικού ποσού της βασικής σύνταξης. Δηλ. με τις ρυθμίσεις του Ν. Ρέππα του ν. 3029/2003, ο υπολογισμός της κύριας σύνταξης θα γίνεται στο 70% όχι του τελευταίου μισθού αλλά του μέσου όρου της τελευταίας πενταετίας. Αυτό σημαίνει μείωση 15% του ποσού της κύριας σύνταξης, δηλαδή 160 €.
Συνέπειες των μέτρων που ανακοίνωσε η κυβέρνηση με το Σχέδιο Νόμου για το Ασφαλιστικό
α) Ενοποίηση των επικουρικών ταμείων. Σύμφωνα με το σχέδιο νόμου που παρουσίασε η κυβέρνηση, για κάθε κλάδο εργαζομένων προβλέπεται ένα ταμείο κύριας ασφάλισης, ένα επικουρικής και ένα πρόνοιας. Συγκεκριμένα για τους Δημοσίους Υπαλλήλους προβλέπεται: 1. δημιουργία ταμείου κύριας ασφάλισης, (μέχρι τώρα η κύρια σύνταξη δινόταν από τον κρατικό προϋπολογισμό), 2. ένα ταμείο επικουρικής ασφάλισης, το «Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης Υπαλλήλων Δημοσίου, ΝΠΔΔ και ΟΤΑ ΤΕΑΔΥ (δημοσίων υπαλλήλων)», το οποίο θα δίνει την επικουρική σύνταξη, και 3. ένα ταμείο Πρόνοιας, το «Ταμείο Πρόνοιας Υπαλλήλων Δημοσίου και ΝΠΔΔ», το οποίο θα δίνει το εφάπαξ. Αν αυτό συμβεί και αν τα δύο επικουρικά ταμεία το ΤΕΑΔΥ με το ΜΤΠΥ συγχωνευθούν σε ένα, με μείωση πλαφόν στο 20% του συνόλου της σύνταξης, τότε ενώ μέχρι τώρα τα δύο ταμεία έδιναν 36% της σύνταξης, το ένα καινούριο θα δίνει 20%. Αυτό σημαίνει επιπλέον μείωση της σύνταξης κατά 16%, δηλαδή 290 €.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΙΣΤ΄ ΛΟΙΠΑ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑΆρθρο 146 - Επικουρικές συντάξεις
Το ποσοστό της πλήρους μηνιαίας σύνταξης που θα χορηγείται από τους φορείς επικουρικής ασφάλισης στους μέχρι 31.12.1992 ασφαλισμένους για χρόνο ασφάλισης 35 ετών ή 10.500 ημερών ασφάλισης, δεν μπορεί να υπερβαίνει το 20% των συντάξιμων αποδοχών. Για μικρότερο χρόνο ασφάλισης το πιο πάνω ποσοστό μειώνεται ανάλογα.Στις περιπτώσεις Ταμείων που δεν έχουν συντάξιμες αποδοχές, τα ποσά της σύνταξης καθορίζονται, με απόφαση του Υπουργού Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας και δεν θα πρέπει να υπερβαίνουν το 20% της ανώτατης ασφαλιστικής κατηγορίας για τους νέους ασφαλισμένους.Μεγαλύτερα ποσοστά αναπροσαρμόζονται σταδιακά εντός μιας οκταετίας, με ισόποση ετήσια μείωση, αρχής γενομένης από 01.01.2013, στο ποσοστό αυτό.
β) Για κάθε έτος πρόωρης εξόδου στη σύνταξη, το τελικό ποσό της σύνταξης θα μειώνεται κατά 8% έναντι 4,5% όπως προβλέπει ο νόμος Ρέππα, Χριστοδουλάκη.Τι συνέπειες θα έχει αυτό το μέτρο.1. Εξαιρετικά μεγάλος αριθμός εκπαιδευτικών ιδιαίτερα αυτοί που σήμερα είναι ηλικιακά στη κατηγορία 35 - 55 χρονών αλλά και νεότεροι, λόγω του ότι είχαν πολλά χρόνια αδιοριστίας και υποαπασχόλησης ( αναπληρωτές, ωρομίσθιοι ) δύσκολα στο 65έτος θα έχουν τα 35 χρόνια εργασίας για πλήρη σύνταξη. Η συνταξιοδότηση σε αυτή την περίπτωση θα σημαίνει και τη δραστική μείωση του τελικού ποσού της σύνταξης.2. Η αύξηση των ορίων ηλικίας για συνταξιοδότηση των γυναικών με ανήλικο παιδί από το 50ο έτος στο 55ο έτος καταργεί το δικαίωμα αυτό για 8 στις 10 γυναίκες που είναι σε αυτή τη κατηγορία. Ακόμη χειρότερα και για τις γυναίκες που θα διατηρήσουν το δικαίωμα, αυτό ακυρώνεται στην πράξη από το «πέναλτι» του 8% για κάθε χρόνο πρόωρης συνταξιοδότησης .3. Ως επιστέγασμα σε όλα τα παραπάνω νομοθετεί η κυβέρνηση την προαιρετική παραμονή στην εργασία μέχρι και 3 χρόνια δηλαδή μέχρι το 68 έτος με «μπόνους» 3,3% στη σύνταξη για κάθε χρόνο. Ο καθένας αντιλαμβάνεται ότι εάν το τελικό ποσό της σύνταξης είναι από σε μεγάλο βαθμό μειωμένο σε σχέση με το σημερινό, το προαιρετικό θα καταστεί καταναγκαστικό.Από την ομιλία του Πρωθυπουργού αλλά και της Πετραλιά στη βουλή (παρά το γενικόλογο των δηλώσεων) προκύπτουν όλα τα παραπάνω καθώς και η εμμονή στην πολιτική που μέχρι τώρα υπηρετούσαν, δηλαδή:
Συνέπειες των μέτρων που ανακοίνωσε η κυβέρνηση με το Σχέδιο Νόμου για το Ασφαλιστικό
α) Ενοποίηση των επικουρικών ταμείων. Σύμφωνα με το σχέδιο νόμου που παρουσίασε η κυβέρνηση, για κάθε κλάδο εργαζομένων προβλέπεται ένα ταμείο κύριας ασφάλισης, ένα επικουρικής και ένα πρόνοιας. Συγκεκριμένα για τους Δημοσίους Υπαλλήλους προβλέπεται: 1. δημιουργία ταμείου κύριας ασφάλισης, (μέχρι τώρα η κύρια σύνταξη δινόταν από τον κρατικό προϋπολογισμό), 2. ένα ταμείο επικουρικής ασφάλισης, το «Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης Υπαλλήλων Δημοσίου, ΝΠΔΔ και ΟΤΑ ΤΕΑΔΥ (δημοσίων υπαλλήλων)», το οποίο θα δίνει την επικουρική σύνταξη, και 3. ένα ταμείο Πρόνοιας, το «Ταμείο Πρόνοιας Υπαλλήλων Δημοσίου και ΝΠΔΔ», το οποίο θα δίνει το εφάπαξ. Αν αυτό συμβεί και αν τα δύο επικουρικά ταμεία το ΤΕΑΔΥ με το ΜΤΠΥ συγχωνευθούν σε ένα, με μείωση πλαφόν στο 20% του συνόλου της σύνταξης, τότε ενώ μέχρι τώρα τα δύο ταμεία έδιναν 36% της σύνταξης, το ένα καινούριο θα δίνει 20%. Αυτό σημαίνει επιπλέον μείωση της σύνταξης κατά 16%, δηλαδή 290 €.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΙΣΤ΄ ΛΟΙΠΑ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑΆρθρο 146 - Επικουρικές συντάξεις
Το ποσοστό της πλήρους μηνιαίας σύνταξης που θα χορηγείται από τους φορείς επικουρικής ασφάλισης στους μέχρι 31.12.1992 ασφαλισμένους για χρόνο ασφάλισης 35 ετών ή 10.500 ημερών ασφάλισης, δεν μπορεί να υπερβαίνει το 20% των συντάξιμων αποδοχών. Για μικρότερο χρόνο ασφάλισης το πιο πάνω ποσοστό μειώνεται ανάλογα.Στις περιπτώσεις Ταμείων που δεν έχουν συντάξιμες αποδοχές, τα ποσά της σύνταξης καθορίζονται, με απόφαση του Υπουργού Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας και δεν θα πρέπει να υπερβαίνουν το 20% της ανώτατης ασφαλιστικής κατηγορίας για τους νέους ασφαλισμένους.Μεγαλύτερα ποσοστά αναπροσαρμόζονται σταδιακά εντός μιας οκταετίας, με ισόποση ετήσια μείωση, αρχής γενομένης από 01.01.2013, στο ποσοστό αυτό.
β) Για κάθε έτος πρόωρης εξόδου στη σύνταξη, το τελικό ποσό της σύνταξης θα μειώνεται κατά 8% έναντι 4,5% όπως προβλέπει ο νόμος Ρέππα, Χριστοδουλάκη.Τι συνέπειες θα έχει αυτό το μέτρο.1. Εξαιρετικά μεγάλος αριθμός εκπαιδευτικών ιδιαίτερα αυτοί που σήμερα είναι ηλικιακά στη κατηγορία 35 - 55 χρονών αλλά και νεότεροι, λόγω του ότι είχαν πολλά χρόνια αδιοριστίας και υποαπασχόλησης ( αναπληρωτές, ωρομίσθιοι ) δύσκολα στο 65έτος θα έχουν τα 35 χρόνια εργασίας για πλήρη σύνταξη. Η συνταξιοδότηση σε αυτή την περίπτωση θα σημαίνει και τη δραστική μείωση του τελικού ποσού της σύνταξης.2. Η αύξηση των ορίων ηλικίας για συνταξιοδότηση των γυναικών με ανήλικο παιδί από το 50ο έτος στο 55ο έτος καταργεί το δικαίωμα αυτό για 8 στις 10 γυναίκες που είναι σε αυτή τη κατηγορία. Ακόμη χειρότερα και για τις γυναίκες που θα διατηρήσουν το δικαίωμα, αυτό ακυρώνεται στην πράξη από το «πέναλτι» του 8% για κάθε χρόνο πρόωρης συνταξιοδότησης .3. Ως επιστέγασμα σε όλα τα παραπάνω νομοθετεί η κυβέρνηση την προαιρετική παραμονή στην εργασία μέχρι και 3 χρόνια δηλαδή μέχρι το 68 έτος με «μπόνους» 3,3% στη σύνταξη για κάθε χρόνο. Ο καθένας αντιλαμβάνεται ότι εάν το τελικό ποσό της σύνταξης είναι από σε μεγάλο βαθμό μειωμένο σε σχέση με το σημερινό, το προαιρετικό θα καταστεί καταναγκαστικό.Από την ομιλία του Πρωθυπουργού αλλά και της Πετραλιά στη βουλή (παρά το γενικόλογο των δηλώσεων) προκύπτουν όλα τα παραπάνω καθώς και η εμμονή στην πολιτική που μέχρι τώρα υπηρετούσαν, δηλαδή:
α) Περικοπή όλων των ευνοϊκών διατάξεων για πρόωρη συνταξιοδότηση όλων των κλάδων (πλην στρατιωτικών, σωμάτων ασφαλείας, βουλευτών κλπ). Αυτό σημαίνει και κατάργηση του δικαιώματός μας ως εκπαιδευτικών να βγαίνουμε στη σύνταξη με 30/35 στα 30 χρόνια εργασίας με ηλικία 60 χρόνων.
β) Δημιουργία ταμείου αλληλεγγύης γενεών με πόρους Ι. 4% από ΦΠΑ , ΙΙ. 10% από τις αποκρατικοποιήσεις, ΙΙΙ. 10% των πόρων κάποιων «ευγενών» - εμείς θα λέγαμε προβληματικών – ταμείων. Μήπως όλα αυτά αποτελούν πρόσχημα για αύξηση του ΦΠΑ (πληρώνουν οι εργαζόμενοι), κοινωνική συναίνεση στο ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας;Εμείς αναρωτιόμαστε – ακόμη κι αν έτσι έχουν τα πράγματα – ποιος διασφαλίζει ότι οι πόροι αυτοί θα πηγαίνουν στο ασφαλιστικό και όχι εκεί που πηγαίνουν τα αποθεματικά των ταμείων για πάνω από 50 χρόνια. Ιδιαίτερα όταν ο Πρωθυπουργός κράτησε προκλητική σιωπή για την εισφοροδιαφυγή, την ανασφάλιστη εργασία, τη διαχείριση των αποθεματικών των ταμείων, τα χρέη προς τα ταμεία, την επιστροφή των κλεμμένων. Αντί αυτών, έχουμε δραστική μείωση των συντάξεων και αύξηση των ορίων ηλικίας. Έτσι το κράτος θα δαπανά ακόμη λιγότερα χρήματα για κοινωνική πρόνοια και ασφάλιση και θα υλοποιείται το σχέδιο για τους τρεις πυλώνες της σύνταξης. Δηλαδή:
1) Μια κατώτατη εθνική σύνταξη που θα την παίρνουν όλοι οι έλληνες ανεξάρτητα των εισφορών τους στα ασφαλιστικά ταμεία 550 ευρώ, πλην των αγροτών.
2) Κάθε εργαζόμενος θα συμπληρώνει το άλλο 1/3 της τελικής σύνταξης με το επικουρικό κλαδικό ταμείο του, ένα για κάθε κλάδο. Με αυτό το ποσό η σύνταξη θα προσεγγίζει τα 2/3 του σημερινού ποσού.
3) Το υπόλοιπο 1/3 θα καλύπτεται από την ιδιωτική ασφάλεια που θα είναι αποκλειστική ευθύνη του εργαζόμενου.Χρυσές δουλειές για τράπεζες και οργανισμούς, που ήδη έχουν κάνει τα πλάνα τους και αδημονούν για τη «λύση» του ασφαλιστικού. Έτσι θα απαλλάσσονται οι εργοδότες από τη συμμετοχή στην κοινωνική ασφάλιση τουλάχιστον κατά το 1/3.
Η πρώτη απάντησή μας:
3ΩΡΗ ΣΤΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΕΤΑΡΤΗ 12 ΜΑΡΤΗ 12.00 – 15.00
ΚΑΙ 24ΩΡΗ ΑΠΕΡΓΙΑΚΗ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ στις 19 ΜΑΡΤΗ
ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΗΝ ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΑΝΤΙΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ
ΚΑΙ 24ΩΡΗ ΑΠΕΡΓΙΑΚΗ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ στις 19 ΜΑΡΤΗ
ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΗΝ ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΑΝΤΙΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου