Παρασκευή, Σεπτεμβρίου 15, 2006

1η Μέρα στο σχολείο

Άνοιξαν τις πόρτες τους τα σχολεία και υποδέχτηκαν τους χιλιάδες μαθητές και μαθήτριες για άλλη μια φορά και μαζί τους ήρθαν στην επιφάνεια τα προβλήματα που συνεχίζουν να ταλανίζουν την εκπαίδευση. Προβλήματα χρόνια που έχουν να κάνουν με την υλικοτεχνική υποδομή (αίθουσες τσιμεντένιες και άχαρες), τις άθλιες μίζερες αυλές που χωρίς πράσινο, προσπαθούν να ξεκουράσουν από τον κάματο της μέρας (οι πιο σκληρά εργαζόμενοι είναι οι μαθητές μας) και να φιλοξενήσουν τα παιχνίδια των παιδιών μας. Με κενά σε εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων ( αυτή τη στιγμή ξεπερνούν τους 170 σε όλο το Νομό, χωρίς να συνυπολογιστούν οι εκπαιδευτικοί που απουσιάζουν από το Ολοήμερο που καρκινοβατεί) . Εκπαιδευτικοί κακοπληρωμένοι (ο μισθός τους στο 45%-55%, του μέσου Ευρωπαϊκού), που γερνούν στις έδρες. Εκπαιδευτικοί που λοιδορούνται από την ηγεσία του ΥΠΕΘ, σαν τεμπέληδες και ψεύτες (τελευταίο παράδειγμα το ζήτημα των γυναικών που εγκυμονούν).
Προβλήματα φετινά που έχουν να κάνουν με την καθυστερημένη και χωρίς επαρκή επιμόρφωση των εκπαιδευτικών νέων βιβλίων. Χιλιάδες τεύχη βιβλίων που οι δάσκαλοι, πιάνουν στα χέρια τους για πρώτη φορά, χωρίς να έχουν την παραμικρή άποψη για το περιεχόμενο, την διάρθρωση της ύλης, την σελιδοποίηση, το εικαστικό κομμάτι. Βιβλία που άλλοι κατασκεύασαν για αυτούς χωρίς αυτούς. Σε κάθε χώρα που σέβεται τον εαυτό της η διαδικασία αυτή θα κρατούσε 2-3 χρόνια. Θα έμπαιναν πιλοτικά τα νέα βιβλία και θα δοκιμάζονταν στην πράξη. Θα ζητούσαν τη γνώμη των μάχιμων εκπαιδευτικών της τάξης, θα σημείωναν τυχόν προβλήματα και δυσλειτουργίες, θα διόρθωναν τις ατέλειες, θα επιμόρφωναν επί μακρόν τους εκπαιδευτικούς και σταδιακά θα εντάσσονταν στο κανονικό πρόγραμμα. Εδώ, όλα τα παραπάνω έγιναν σε διάστημα 10 ημερών με 15 ώρες (ΝΑΙ ΔΕΚΑΠΕΝΤΕ ΩΡΕΣ επιμόρφωση)!!! Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΠΘ, η Κυβέρνηση, στο όραμα της Κοινωνίας για ένα σύγχρονο και δημοκρατικό σχολείο, απαντά με επιστροφή στο παρελθόν: Δοτοί Προϊστάμενοι, ανυπαρξία σχεδιασμού και οράματος, κεντρικός μέχρις ασφυξίας έλεγχος, μετατροπή της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε ρουτίνα, σχολείο εξεταστικό κέντρο, εκπαιδευτικοί κακοπληρωμένοι, ανεκπαίδευτοι, εύκολα χειραγωγίσημοι, ταξικός προσανατολισμός, αποδόμηση του δημόσιου σχολείου. Ας αντισταθούμε και ας δράσουμε όλοι μαζί Εκπαιδευτικοί και γονείς. Δεν πάει άλλο!!

Δεν υπάρχουν σχόλια: